Activitate: Actorul mut

miercuri 3 noiembrie 2021
ACTORUL MUT
 
Obiectiv:
Utilizarea limbajului nonverbal pentru a identifica emoții și sentimente.
Dezvoltarea empatiei
 
Materiale:
Jucării de pluș
 
Descriere:
Fiecare jucător este pe rând un actor mut care joacă o piesă de teatru folosindu-se de gesturi și microgesturi.

Piesa de teatru: Rică și Chiț, sunt doi șoricei care pleacă pentru prima dată într-o excursie la munte. Este o zi foarte importantă pentru ei, iar asta îi face să simtă bucuroși. Mama celor doi șoricei le pregătește rucsacul pentru drum. Preocupată fiind ca cei doi șoricei ai săi să aibă toate cele necesare în cazul în care li se va face foame sau în cazul în care vremea se va schimba, le-a pus în rucsac un pachet mare de brânză, haine mai groase și câte o pelerină de ploaie. Faptul că Rică și Chiț plecau pentru prima dată de acasă fără a fi însoțiți de părinți, o făcea pe mama celor doi să se simtă destul de neliniștită.

Entuziaști și nerăbdători au pornit la drum. Odată ajunși pe munte, mirosul de iarbă proaspătă și peisajul minunat, le dădea o senzație plăcută de relaxare, așa că au hotărât să își întindă păturica și să zăbovească preț de câteva ore într-o poieniță. Imediat ce au terminat de mâncat din brânza pregătită de mama lor, au adormit mângâiați de soarele blând.

Cei doi s-au trezit după muuuulte ore de somn și au constatat speriați că se înserase, iar asta le îngreuna drumul spre casă. În timp ce Chiț și Rică încercau să găsească o soluție, un raton s-a furișat tiptil pe lângă ei, încercând să le fure brânza care le-a mai rămas în rucsac. Furios, Rică s-a năpustit asupra rucsacului gonindu-l pe raton printr-o bătaie puternică din picior.

Îngrijorați de ora târzie, părinții lui Rică și Chiț au pornit în căutarea celor doi. După îndelungi căutări, părinții și-au găsit puii la mijlocul drumul. Ușurați și fericiți că s-au regăsit s-au întors numadecât spre casă.

Sugestii:
Încurajați copilul să mimeze fiecare emoție folosindu-se de întreg corpul.
Puneți întrebări legate de situații în care fie el, fie prietenii săi au simțit emoțiile respective. Întrebați-l ce a simțit nevoia să facă în fiecare situație. Dacă reacțiile sale sau ale celorlalți copii despre care vă povestește, nu au fost cele mai indicate, întrebați-l ce ar fi făcut diferit. Oferiți-i alternative și încurajați-l să aleagă.
 
Distracție plăcută!
Alexandra RIȚIU