Skip to main content
e5064592-c94d-4f17-819d-51a76bac52a3.jpg.webp

O școală pentru fiecare – educație incluzivă pentru copii

Joi 29 Aprilie 2021
 
Deși condițiile actuale au îngreunat activitatea ”față în față” cu elevii, acolo unde a fost posibil, proiectul ”O școală pentru fiecare” și-a deschis porțile pentru lucrul cu copiii. Copiii din Amărăști de Jos (jud. Dolj), din Aninoasa (jud. Dâmbovița) și din Băcești (jud. Vaslui) au participat la activitățile de tip Școlală după Școală, unde pe lângă pregătirea școlară, au ocazia să lege noi prietenii, să socializeze, și să fie ascultați. Chiar dacă măștile au acoperit zâmbetele, ochii copiilor ne-au transmis emoțiile lor.
 
Unul dintre copiii din program este Angela, o fetiță din clasa a VI-a care locuiește cu bunicii. Viața i-a rezervat experiențe grele după ce mama ei a murit în urmă cu trei ani. Atunci micuța locuia în Italia împreună cu ambii părinț, însă decesul mamei l-a determinat pe tatăl ei să o aducă înapoi în România.

I-a fost foarte greu la început, pentru că nu îi cunoștea pe bunici -  îi văzuse doar în fotografii sau în scurtele apeluri video. Sistemul de educație era complet diferit, iar dotările școlii mult sub cele cu care fusese obișnuită în Italia. Pentru a o ajuta să traverseze această perioadă dificilă, dirigintele Angelei a inclus-o în proiectul „O școală pentru fiecare”, iar fata beneficiază deja de sprijin atât din punct de vedere educațional, cât și al dezvoltării personale și sociale. Sperăm că atât pe ea cât și pe ceilalți copii din proiect, experiențele de aici să îi ajute să își dezvolte reziliența și să își îmbunătățească parcursul educațional.
 
Proiectul „O școală pentru fiecare” PN 2064 beneficiază de un grant în valoare de 1.115.141 € oferit de Islanda, Liechtenstein și Norvegia prin Granturile SEE și Norvegiene în cadrul Programului Dezvoltare locală. Obiectivul proiectului este de a contribui la prevenirea abandonului școlar și la o mai bună incluziune a copiilor în risc de abandon școlar și copiilor cu CES, prin servicii integrate de prevenire și intervenție, inclusiv prin intervenții asupra părinților/reprezentanților și specialiștilor din educație și servicii sociale. Asigurarea unui mediu școlar incluziv și dezvoltarea de măsuri de sprijin în funcție de nevoile specifice sunt esențiale pentru a asigura menținerea în școală a acestor copii, iar pe termen mediu și lung accesul la un nivel de educație superior și pe piața muncii, contribuind la reușita integrării lor profesionale și sociale și la combaterea riscului de sărăcie sau excluziune socială.”
 
Donează acum
DONEAZĂ PENTRU DOTAREA MATERNITĂȚILOR CU ECHIPAMENTE MEDICALE