Kaufland România a înțeles importanța sprijinirii programului de acces la educație pentru copiii din grupuri vulnerabile și se implică în mod constant în susținerea financiară a Centrelor Educaționale. Până în prezent, cu susținerea Kaufland România au fost sprijiniți peste 2500 de copii în municipiul București și județele Brașov, Constanța, Cluj, Dâmbovița, Hunedoara, Iași, Timișoara. Serviciile au constat în integrare școlară, prin programul A Doua Șansă, prevenirea abandonului școlar, prin programe de tip Școală după Școală și facilitarea accesului la educație prin Grădinițe Estivale, pentru copiii de vârsta preșcolară care nu au frecventat grădinița. Copiii și familiile lor au beneficiat de sprijin material și consiliere socială, juridică și psihologică.
Lidl România este partener pentru educație din anul 2012. Peste 2500 de copii din comunități defavorizate din București și județele Brașov, Caraș - Severin, Constanța, Cluj, Dâmbovița, Hunedoara, Iași, Ilfov, Mureș și Timișoara au beneficiat de servicii directe pentru asigurarea accesului la educație. Totodata, copiii și familiile acestora au primit servicii de consiliere socială, psihologică și juridică și sprijin material.
Catena este unul dintre cei mai importanți susținători ai programelor educaționale prin sponsorizarea Festivalului Brazilor de Crăciun. Catena oferă sprijin pentru aproximativ 1.000 de copii în fiecare an în vederea respectării dreptului lor la educație de calitate.
Pepco România s-a alăturat programelor Salvați Copiii destinate protecției copiilor rămași singuri acasă în urma migrației economice a părinților și prevenirii abandonului școlar al copiilor defavorizați. Pepco sprijină peste 335 de copii vulnerabili din județele Argeș, Caraș-Severin, Iași, Hunedoara (Petrila), Vaslui în calitate de sponsor principal și 50 de copii din Hunedoara (Lupeni). Activitățile derulate constau în principal în sprijin educațional social și psihologic pentru copii și părinții/reprezentanții acestora; totodată, copiii participă la activități de socializare și timp liber (tabere, excursii, ateliere etc.), în vederea dezvoltării abilităților de comunicare, integrării sociale, dar și dezvoltării de diverse aptitudini și abilități.
Fundația Orange susține financiar proiectul Logopedia. Proiectul LogoPedia își propune să crească nivelul de identificare și folosire a sunetelor și a limbajului vorbit în rândul a 300 de copii surzi sau deficienți de auz. Pentru atingerea acestui obiectiv, echipa Salvați Copiii va colabora cu voluntari Orange și logopezi experimentați în vederea dezvoltării unei aplicații digitale interactive adaptate nevoilor copiilor. Aceste resurse educaționale vor fi implementate cu sprijinul a 50 de cadre didactice titulare care vor participa la un curs de formare și vor putea adapta materialele la specificul fiecărui copil.
H&M Conscious Foundation sprijină programele de prevenire a abandonului școlar din București, Reșița, Craiova, Mureș și Timișoara din anul 2015. Cu sprijinul H& M Conscious Foundation, peste 1000 de copii din comunități defavorizate care nu au frecventat grădinița sau sunt în risc de abandon școlar au participat la activități de tip Școală după Școală și Grădiniță Estivală.
Libris Brașov s-a alăturat proiectului Salvați Copiii de reducere a ratei mortalității infantile începând cu decembrie 2014, metoda pusă la dispoziția utilizatorilor fiind una foarte simplă. La fiecare comandă plasată pe Libris.ro, acestora li se oferă opțiunea de a dona pentru Salvați Copiii 1 leu, 3 lei, 5 lei, 10 lei sau o altă sumă. Datorită acestui mecanism și a donaților făcute de clienții Libris, s-au achiziționat echipamente și aparatură performantă pentru supraviețuirea celor mici, din maternitățile din București (Maternitatea Filantropia, Maternitatea Polizu, Spitalul Universitar de Urgență Elias), Iași (Spitalul Clinic de Urgență pentru Copii „Sfânta Maria”), Brașov (Spitalului de Obstetrică și Ginecologie „Dr. Ioan Aurel Sbârcea”, Spitalul Clinic de Copii Brașov) Cluj (Spitalul Clinic Județean de Urgență Cluj-Napoca), Mureș (Spitalul Clinic Județean Târgu Mureș, Institutul de Boli Cardiovasculare și Transplant Târgu Mureș), Alba (Spitalul Județean de Urgență Alba-Iulia), Arad (Spitalul Clinic de Urgenta Arad) și Sălaj (Spitalul Județean de Urgență Zalău).
KPMG asigură pro bono auditul organizației din 2010, dându-ne, astfel, posibilitatea de a investi fondurile organizației în programe pentru copii. Prin susținerea sa, KPMG se alătură companiilor care au înțeles importanța responsabilității sociale și care sunt exemple de urmat în ceea ce privește implicarea în schimbarea societății în care trăim.
DP WORLD Constanța este un susținător de bază al programelor Salvați Copiii, implicându-se în activitățile Organizației în mod constant. În 2019, compania a susținut atât programul Fiecare Copil Contează în cadrul Semimaratonului București, cât și proiectele educaționale în cadrul Festivalului Brazilor de Crăciun.
FOX COM s-a alăturat proiectului Salvați Copiii de reducere a ratei mortalității infantile începând cu anul 2018 unde compania a susținut financiar dotarea cu aparate performante atât Spitalul Clinic de Urgență pentru copii Grigore Alexandrescu, cât și Spitalul Județean de Urgență Călărași. În 2019 FOX COM a continuat să fie alături de Salvați Copiii prin susținerea programului Fiecare Copil Contează.
Banca Comercială Romană (BCR) este unul dintre cei mai vechi susținători, sprijinind financiar, an de an, activitățile educaționale oferite copiilor din comunitățile defavorizate, prin sponsorizarea Festivalului Brazilor de Crăciun, cel mai mare eveniment de strângere de fonduri al organizației.
Carrefour sprijină programul de reducere a mortalității infantile - Fiecare Copil Contează prin proiectul Maternal & Children Health. Prin contribuția Carrefour, Salvați Copiii România are drept scop îmbunătățirea sănătății mamei, gravidei și copiilor sub 5 ani din comunitățile rurale dezavantajate, pentru a atinge obiectivele: îmbunătățirea cunoștințelor despre supravegherea sarcinii, informarea cu privire la importanța controlului medical periodic al nou-născutului și copilului mic, informarea gravidelor și mamelor despre naștere și alăptare din cele 42 de comunități, prevenirea sarcinilor nedorite la adolescente prin informarea și creșterea cunoștințelor despre sănătatea reproducerii, ameliorarea statusului nutrițional al gravidelor, al mamelor care alăptează și al copiilor sub 5 ani din aria de implementare a programului, pregătirea gravidelor și mamelor pentru naștere, îngrijirea și hrănirea copilului.
Cora Sun Plaza este una dintre companiile care a promovat, de-a lungul timpului, prin propriul exemplu, principiul responsabilității sociale. Prin intermediul donațiilor făcute prin campania ,,Luna inimilor deschise’’ , s-a achiziționat un echipament performant pentru supraviețuirea celor mici, din maternitatea Bucur, București. A urmat dotarea Spitalului Cantacuzino din București cu un ventilator de suport respirator performant, în 2018, donație realizată cu sprijinul Cora Sun Plaza, iar în 2019, Spitalul Grigore Alexandrescu a primit o donație constând într-un ventilator performant.
Dorna s-a alăturat organizației Salvați Copiii în sprijinirea programului de reducere a mortalității infantile – Fiecare Copil Contează. Prin campania inițiată de Dorna „Grijă pentru copii”, în perioada 2013-2016, 43 de maternități din România au fost dotate cu 70 de echipamente de specialitate necesare îngrijirii medicale a copiilor născuți prematur. În 2018, împreună cu Dorna, am lansat campania ,,Job de o secundă" pentru dotarea cu incubatoare a maternităților din România, campanie în cadrul căreia am avut-o alături pe Simona Halep. În 2019, cel de-al 7-lea an consecutiv de colaborare, Dorna și Salvați Copiii au dotat încă 10 maternități din România.
Unilever este un susținător de nădejde al programului Copii Singuri Acasă. Prin suportul financiar oferit, compania este alături de copiii rămași acasă în urma plecării părinților la muncă în străinătate, lipsiți de afecțiunea și supravegherea acestora.
Essilor a implementat, împreună cu Salvați Copiii, programul “Privește în viitor” în 2019, în școlile din București și Județul Neamț. Prin această inițiativă, în perioada 2019 – 2023, Essilor și Salvați Copiii și-au propus să identifice și să ajute școlarii din România care au probleme de vedere.
Huawei sprijină programul „Ora de Net", o inițiativă educațională centrată pe un mediu online mai sigur pentru copii. Activitățile sunt concretizate prin sesiuni de lucru cu elevii, la clasă, susținute de profesori și facilitatori, formări și pregătiri ale specialiștilor din cadrul autorităților care lucrează cu copiii, dar și consiliere și îndrumare privind diversele probleme pe care copiii le întâmpină (de exemplu: Cyberbullying, amenințări, șantaj, expunerea datelor personale).
CEZ Vânzare încurajează „generația verde” să susțină accesul copiilor din medii defavorizate la școala online. Prezentată sub forma unei promisiuni pe termen lung față de viitorul generațiilor următoare, CEZ Vânzare lansează platforma www.promisiuneaverde.ro prin care sprijină alături de clienții săi educația copiilor proveniți din medii defavorizate, aflați în programele Salvați Copii, oferind acces la educația digitalizată: tablete de ultimă generație, internet timp de doi ani și instruire digitală pentru cadre didactice, părinți și elevi.
DENT ESTET - Colaborarea cu Dent Estet s-a concretizat în servicii de profilaxie stomatologică prin distribuirea de produse de igienă, respectiv consultații gratuite la clinicile Dent Estet din București și Timișoara. Peste 1.500 de copii din grupuri vulnerabile au beneficiat de sprijinul Dent Estet.
Mastercard Center for Inclusive Growth promovează creșterea economică echitabilă și durabilă și incluziunea financiară în întreaga lume. Centrul valorifică resursele și competențele de bază ale companiei, inclusiv bazele de date, expertiza și tehnologia, administrând în același timp fondul filantropic Mastercard Impact Fund, pentru a produce cercetări independente, pentru a extinde programele globale și pentru a împuternici o comunitate de gânditori, lideri și oameni de acțiune în prima linie a creșterii incluzive. Pentru mai multe informații și pentru a primi cele mai recente informații, urmăriți Centrul pe LinkedIn, Instagram și abonați-vă la buletinul său informativ.
The Mastercard Center for Inclusive Growth advances equitable and sustainable economic growth and financial inclusion around the world. The Center leverages the company’s core assets and competencies, including data insights, expertise, and technology, while administering the philanthropic Mastercard Impact Fund, to produce independent research, scale global programs, and empower a community of thinkers, leaders, and doers on the front lines of inclusive growth. For more information and to receive its latest insights, follow the Center on LinkedIn, Instagram and subscribe to its newsletter.
MAI MULTE ÎN ACEASTĂ SECȚIUNE
Parteneri instituționali
Salvați Copiii se bucură de sprijinul a numeroase instituții publice, în demersul de apărare a drepturilor copiilor.