Vreau la școală

Măsurile necesare luate pe fondul stării de urgență instaurate pentru a limita răspândirea pandemiei COVID-19 au avut consecințe negative pentru copii, atât asupra progresului educațional al copiilor, cât și asupra sănătății emoționale a acestora.
Măsurile necesare luate pe fondul stării de urgență instaurate pentru a limita răspândirea pandemiei COVID-19 au avut consecințe negative pentru copii, atât asupra progresului educațional al copiilor, cât și asupra sănătății emoționale a acestora.
 
Inechitățile sociale au fost agravate, în cazul copiilor care nu au avut acces la școala online, iar izolarea, marginalizarea și discriminarea au repercusiuni atât educaționale, cât și psiho-emoționale pe termen lung.

Datele sondajului ”Impactul Covid-19 asupra copiilor din România”, lansat de Organizația Salvați Copiii România arată că aproape jumătate dintre copii nu au acces la o tabletă sau la un computer, singurele dispozitive care pot permite o participare reală la lecțiile online, iar peste 50% spun că unul dintre riscurile majore ale acestei perioade a fost dependenţa de internet și, ca atare, expunere la conținut agresiv și la fake news.
 
  • Trei milioane și jumătate de elevi vor reveni la școală în luna septembrie. Şcoala nu va mai fi la fel ca înainte. Atât școlile cât și familiile nu trebuie să se confrunte singure cu aceste provocări.
De 30 de ani, Salvaţi Copiii România susţine drepturile copiiilor din România la acces la educaţie şi protecţie. Astăzi, ne adresăm în special autorităților locale pentru a le îndemna şi susţine să implementeze măsuri concrete care să asigure accesul la educație pentru cei mai vulnerabili dintre copiii care trăiesc în condiții de sărăcie și izolare socială.”, a declarat Gabriela Alexandrescu, Președinte Executiv Salvați Copiii România. 
 
Este necesar un angajament colectiv, cu sprijinul tuturor - cetățeni, familii, școli, companii și instituții - pentru un nou început care să considere, poate pentru prima dată în ultimele trei decenii, drepturile copiilor la educație și protecție priorități în acțiunile de intervenție, atât pentru în prezent, cât și pentru rescrierea viitorului.

Guvernul, Parlamentul și autoritățile locale sunt chemate să se confrunte cu o provocare fără precedent al cărei scop de a nu lăsa niciun copil în urmă, ca urmare a situației de urgență în sănătate creată de COVID-19, trebuie să devină o prioritate a agendei politice, asigurând în același timp investițiile economice necesare.
 
Prezentarea rezultatelor studiului constituie momentul de lansare a campaniei naţionale ”Vreau la şcoală!”, ce se adresează în special autorităţilor locale în scopul asigurării accesului la educaţie pentru cei mai vulnerabili dintre copiii care trăiesc în condiţii de săracie şi izolare socială.
 
Avem o pagină albă în fața noastră. Aceasta înseamnă o mare responsabilitate. În același timp, însă, reprezintă o ocazie prețioasă de a rescrie un viitor în care copiii să joace rolul principal. Pagină după pagină, începând de azi.”, a continuat Gabriela Alexandrescu.

Ai o firmă? Sprijină eforturile Salvați Copiii printr-o sponsorizare. Fă din progresul educațional și emoțional al copiilor cauza socială a firmei tale. Completează contractul de sponsorizare și trimite-l pe adresa [email protected] .

Mai multe în această secțiune

Copiii din România vor la şcoală!

Copiii din România vor la şcoală!

Pentru prima dată în istoria învățământului modern, o întreagă generație de copii a planetei nu a mai mers la școală.

Citește mai mult

Impactul Covid-19 asupra educației

Impactul Covid-19 asupra educației

Închiderea școlilor, în contextul pandemiei, a avut consecințe negative atât asupra progresului educațional al copiilor, cât și asupra sănătății emoționale a acestora și, mai mult, asupra siguranței lor online.

Citește mai mult