Galeria Brazilor de Crăciun Ediția 2020

Festivalul Brazilor oferă copiilor aflați în dificultate prilejul de a crede în Moș Crăciun.
Fie că este vorba de un brad realizat din sticlă, metal, piatră sau hârtie, toți brazii spun povești pline de speranță și bunătate – sunt bucăți din sufletul designerului menite să aducă un strop de bucurie și zâmbet pe chipurile copiilor din mediile sociale defavorizate.

Se pot pune oferte de pe acum pe site-ul: https://www.artmark.ro/ro/licitatie/licitatia-caritabila-festivalul-brazilor-de-craciun 


Obie Platon - Stealing The Colours

Lucrarea ne provoacă să descifrăm singuri acest cod binar ce stă la baza unei compoziții surprinzătoare. Ne amintește de o temă aparent călduroasă care capată intrigă prin prezența faimosului personaj (Grinch) care deturnează imaginea perfectă a sărbătorilor de iarnă (în acest caz culorile). Prin efectele de volum si spațialitate specifice curentului Op art, artistul construiește imaginea celui mai elegant și dinamic Crăciun.

Obie-Platon.jpg


Felix Aftene – Pescarul

A dărui pentru copiii defavorizați echivalează cu a dărui pentru bunăstarea viitoare a comunității din care facem parte atât noi, cât și copiii noștri. Dăruim pentru viitor, un viitor colectiv pe care îl putem modela cu implicare, dăruire și multă speranță. Lumea copilăriei este o lume a speranțelor și viselor, unde nu există imposibil: peștii pot zbura, părinții sunt supereroi, ciocolata e divină și jocul e o formă de a învăța.
 
Felix-Aftene.jpg


Ana Bănică - Bradul de Crăciun

Cuplu. Crăciun. Emoții. Cadouri. Decorațiuni. Sarmale. Stres. Exces. Familie. Mult. Iubire. Moșul. Nașterea. Renașterea. El. Ea.
 
Ana-Banica.jpg

Teodor Graur - Acasă, în Europa (liberă) de Est 


Această lucrare ce datează din 2010, din colecţia autorului, după ce a fost expusă între timp, la show-uri personale în galerii de artă contemporană din Bucureşti, Sibiu, Timişoara, ajunge acum la „Festivalul brazilor de Crăciun” – o acţiune în beneficiul unor copii defavorizaţi, care au nevoie de sprijin.  Operă de sinteză (asamblaj), lucrarea aminteşte celor de vârstă matură, de contextul socio-cultural din perioada totalitară (comunistă) a ţării noastre, pe vremea când Europa de Est se afla dincolo de „Cortina de fier”, iar ştirile din lumea liberă veneau, împotriva propagandei regimului, prin Radio Europa Liberă. Astfel, piedestalul este o combină radio marca „Estonia” – un teritoriu de la răsărit, aflat pe atunci în componenţa U.R.S.S., de pe care se ridică structura naturală a unui pin – bradul nostru. Ambianţa domestică e sugerată cu ajutorul unor figurine de porţelan (iedul, gâsca), şi prin obiecte casnice – ceas de masă, fier de călcat, lingura bucătarului.  Dedesubt, aşteaptă cuminte, o pereche de ghete (vază ceramică), atât pentru ordine, dar şi poate pentru un cadou de la Moşul...
Expresia generală ar fi de austeritate (cu toate că aparatul era deosebit pentru epoca amintită)... Şi fiindcă „festivalul” are în vedere sărbătoarea Crăciunului, vom împodobi  de data aceasta, pe cât posibil, artefactul nostru, ca să fie „în temă”.
 
Teodor-Graur.jpg


Ștefan Radu Crețu - Cerb cu brad

Cerbul cu brad este un fost ren din escadrila lui Moș Crăciun, care vrea să își continue activitatea independent. El duce un brad pe cap, o greutate care pare că se înrudește  și completează coarnele  mobile. Aspectul de jucărie reprezintă un paradox al relației contemporane cu tradiția, care se artificializează până la schimbarea scării valorice. Valorile din trecut tind să se schimbe mai rapid decât eram obișnuiți, de aici a venit și ideea de cerb antreprenor care nu mai are nevoie de superior. Pe de altă parte, toată situația duce către o normalizare temporară, limitată de vremuri și de capacitatea  noastră de înțelegere pentru fiecare prezent.
 
Stefan-Radu-Cretu.jpg


Alexandru Rădvan - Ultimul Brad

Un an ciudat, în care am văzut cât de ușor ne putem pierde mințile și cât de ușor e să ne deprimăm ... Un ultim brad, urâțel, firav, agresiv din frică, negru. Dar chiar și așa, tot are niște verde, tot speră la un viitor liniștit.
 Alexandru-Radvan.jpg
 

Doina Levintza - Scânteia de speranță

Ca în fiecare an, mi-am imaginat un brad care să aducă bucurie oamenilor. Să îi facă să viseze și să uite de toate lucrurile negative din viața lor. În special în acest an, când viața noastră s-a schimbat complet, când toate legăturile noastre cu normalitatea par să se fi întrerupt, avem nevoie de repere. Iar acest brad este, înainte de toate, un reper al normalității, al unui Crăciun care merită să fie așa cum îl cunoaștem.
Am pus în brad măști și am desenat fiecare personalitate în parte, am colat și bricolat fiecare centimetru special pentru a sublinia și acest tip nou de creativitate, în care folosim tot ce este în jurul nostru pentru a genera ceva cu totul nou, spectaculos.
Sunt bucați de viață, amintiri, visuri, obsesii, dorințe … toate adunate, atât de frumos, într-un simplu brad.  
 
Doina-Levintza.jpg

Adina Buzatu - Bradul TRENDS, concept de stil pentru ținute evergreen 

Pandemia trece, stilul rămâne! Lockdown nu trebuie să ne anuleze stilul, ci să ne inspire creativitatea. Bradul TRENDS by Adina Buzatu pentru Salvați Copiii este un concept adaptat contextului actual. Instinctul ne ghidează către alegeri practice, însă nu ne putem pierde imaginea, identitatea. Cu focus pe bărbații din mediul business și pe felul cum aceștia își pot upgrada ținutele cu ajutorul accesoriilor, bradul nostru este nu doar un îndemn pentru păstrarea eleganței în vestimentația masculină, ci și o idee originală de cadou pentru companii. 50 de cravate și papioane în diferite culori, realizate manual, din mătase naturală, bumbac sau lână pură virgină creează, vizual, un mix vibrant care poate fi descompus în cadouri rafinate.
Toate aceste piese, produse manual în Italia, în atelierele unor prestigioase firme de profil - Calabrese, DePio, Messagerie - valorează 20.000 de lei și acoperă, nu doar nevoia de calitate și stil, ci și predicțiile tendințelor post-pandemie.
Investiția în bradul TRENDS by Adina Buzatu aduce calitate, rafinament și design într-o creație clasică și promovează eleganța atemporală prin accesorii evergreen.
 
 Adina-Buzatu.jpg
 

Iulia Totoianu & Libris.ro – Fortul inocenței

Fortul Inocenței este locul pe care îl căutăm cu dor la finalul fiecărei zile, un loc intim și doar al nostru, integrat în lumea mare, dar cu o putere fantastică de a ține binele înăuntru și răul în afară. Este un simbol al siguranței atât pentru cei mici, cât și pentru cei cărora deși anii le-au lezat pe alocuri inocența, își trăiesc cu mândrie a doua sau a treia copilărie. Cu un acoperiș prin care monștrii nu pot trece, iar întunericul nu pătrunde, fortul ține departe fricile, grijile și anxietățile apăsătoare, care stau timide la intrare, așteptând să ne învăluie din nou. Fortul Inocenței devine, astfel, antidotul care păstrează în sine cărți, lumină, căldură, conservând cu atâta naturalețe nostalgia celor mai dulci momente ale copilăriei. Este un scut pe care îl ducem înaintea noastră pentru a ține piept tuturor obstacolelor și care, prin forța sa fantastică, menține firescul de partea noastră, chiar și în cele mai distopice realități.
 
 IMGL7718-(1).jpg


Hamid Nicola Katrib - Sweet Christmas

Atmosfera, culorile, gustul și parfumul Crăciunului adunate într-un fragment atemporal de natură statică.
 
Hamid-Katrib.jpg


Aitch - Unknown (Necunoscuta)
 

Aitch.jpg

Salvați Copiii, cu sprijinul Ștefaniei Mircea - Lumea minunată a copilăriei 


O lucrare care își propune să ofere bucurie, dragoste și recunoștință. Fiecare copil merită o copilărie fericită; lucrarea ilustrează, astfel, într-un mod subtil, lumea minunată a copilăriei. Prin culoare, compoziție și materialele alese, vă transmitem emoția de a fi din nou copil și bucuria de a revedea momentele deosebite petrecute alături de bunici și părinți, sub ocrotirea razelor lunii, care șoptesc tainic despre spiritul sărbătorilor de iarnă.
 
Stefania-Mircea.jpg

Adela Pârvu – Bradul chipurilor

Ce cadouri vor să primească de fapt copiii? Dovada că cineva îi iubește și că nu sunt singuri. Măcar de Crăciun ajută-i să vadă în oglinzile acestui brad chipurile oamenilor care au grijă de ei și îi protejează, dar mai ales îi iubesc.
 
Adela-Parvu.jpg 


Smaranda Almășan – Purity

„De unde sunt eu? Sunt din copilăria mea. Sunt din copilăria mea ca dintr-o ţară.” (Antoine de Saint-Exupery)
 
Smaranda-Almasan.jpg


Irina Dragomir – Împreună


La începutul acestui an, noi toți auzeam despre un eveniment ciudat care se petrecea foarte departe de noi, undeva în China.  Speram atunci că lucrurile vor rămâne izolate și că noi vom putea trăi armonios în micile noastre bule, însă, în scurt timp, efectul de domino s-a dezlănțuit. Astfel, evenimentul acela ciudat și îndepărtat a ajuns să afecteze viețile tuturor oamenilor de pe planetă, ceea ce a arătat, încă o dată, cât suntem de interconectați și interdependenți.
 
În contextul complicat al acestui an, propun o reflecție asupra conceptului de “împreună” pentru că acesta este motorul care determină funcționarea și evoluția noastră ca specie, ca societate și, implicit,  ca indivizi. Așa cum cooperarea și faptul de a fi împreună ne-au ajutat și ne ajută să ne ridicăm, nepăsarea și neimplicarea contribuie la degradarea lumii în care trăim.
 
Fie că ne place sau nu, tot ceea ce se întâmplă dincolo de ființa noastră, ne afectează direct sau indirect. Împreună formăm un mecanism și, separat, suntem rotițe, piese care contribuie la funcționarea lui. Asta înseamnă că îmbunătățirea calității vieții unui grup vulnerabil al societății cere un efort comun și are ca scop un bine comun. Viețile pe care le putem transforma contribuie la construirea unei societăți mai bune și, implicit, la o viață mai bună pentru fiecare dintre noi.
 
Noi toți ne dorim să trăim într-o lume frumoasă, dar acest lucru presupune să depășim strategiile pe termen scurt de la nivel individual pentru că binele personal este dependent de un bine mai mare- de binele lumii în care trăim.
 
Irina-Dragomir.jpg
 
Smiley - Music Is the Spirit, Smiling Is the Way to Do It [2020]

O dată cu istoria se naște și muzica. În fiecare moment al existenței noastre, muzica ne-a fost alături. Ne-a fost prietenul la nevoie sau imnul de bucurie. Muzica ne-a făcut viața mai colorată și mai frumoasă. Acum este rândul nostru să dăm muzică în viața copiilor care au nevoie.
 
smiley.jpg


Raluca Mărginean & Daniela Bahnaru, cu sprijinul Mara Mura - Dreams Cover

Când vorbim despre Visuri, fiecare dintre noi le proiectează prin prisma bazei de date proprie. Unii dintre noi suntem mai talentați, alții mai ambițioși sau mai creativi, însă întotdeauna am avut un cadru favorabil. Am plecat de la un gând, o speranță, un vis. 
Să fim uniți, să le acordăm un nou cadru și copiilor din medii defavorizate, care nu au bifat opțiunea norocului, însă care au visuri și aspirații primare, dar mărețe.
 
La baza unei societăți civilizate, dezvoltate și prospere pe care ne-o dorim atât de mult, stă Educația, drept care nu ar trebui să fie discutabil, ci implicit. În contextul de față e și mai potrivit să vorbim despre Educație.
 
Bradul Dreams Cover a prins contur într-un alb infinit și luminos în cadrul studioului de fotografie Raw Studio by Alexandru Rosieanu și înglobează, sub scara socială minimalistă, dar sofisticată, aurie și luminoasă, Visurile Copiilor. Profesii și meserii așternute pe globuri albe așteaptă să devină realitate. “They dream, We accomplish!”

Raluca-Marginean-Daniela-Bahnaru,-cu-sprijinul-Mara-Mura-Dreams-Cover.jpg


Christian Paraschiv – Plecare

Copilăria este cea care ne va influența în dezvoltarea noastră ca adulți, iar primii trei ani de viață sunt esențiali în tipul de atașament pe care îl vom manifesta ulterior. Astfel, toți copiii ar trebui să se bucure de atenție și educație de calitate pentru a se dezvolta armonios ca adulți și pentru a interacționa cât mai sănătos cu membrii micro și macro ai comunității din care fac parte.  Amintirile fericite din copilărie sunt resortul la care recurgem în cele mai dificile momente ale vieții de adult și toți ar trebui să avem un bagaj afectiv pozitiv care să ne alimenteze zilnic.
 
Christian-Paraschiv.jpg



Daniel Codrescu – Pomul vieții

Mozaic din smalț venețian și aur 24 de karate de diferite culori intarsiate în lemn de tei și montate pe suport de alamă 196 x 70 x 70 cm.
 Avându-și rădăcinile înfipte în pământ și crengile înălțate spre cer, arborele este socotit ca un simbol al raporturilor ce se stabilesc între pământ și cer. În acest sens, el are caracterul unui centru. Mai mult decât atât, acest arbore central care, prin prezența și puterea lui, acoperă întreg domeniul gândirii de la cosmos până la om, este în mod necesar și arbore al vieții. Pomul vieții are drept sevă roua cerească, iar fructele lui, inaccesibile muritorilor, transmit o mică parte din nemurire.

 pomul-vietii.jpg
 

Ana Mohonea & Maria Mohonea – Architectural Christmas - Sania lui Moș Crăciun

Recamier din mătase/Sania lui Moș Crăciun, 220x75x105, prototip realizat de arh. Ana Mohonea și prezentat la expoziții internaționale de mobilă; Scrisoarea pentru Moș Crăciun împreuna cu sacii săi plini de cadouri
În acest an, 2020, Bradul nostru spune o poveste magică, despre cum visele se pot îndeplini pe aripi de nori. Moș Crăciun va veni cu această sanie magică concepută de noi pentru a putea ajunge în toate colțurile României, să împlinească dorințele tuturor celor care peste an au fost copii sau și-au păstrat sufletul de copil, așteptând cu nerăbdare momentul magic al sărbătorii. Cine va licita pentru acest obiect devine „Moș Crăciun”; el va putea îndeplini dorințele si va primi la rândul său nu numai sania magică ce poartă cu sine cele mai arzătoare speranțe, ci și o piesă de mobilier care ii va aminti si peste ani de fapta sa bună. Atenție! Sania se va transforma doar după ce va ajunge la toți copiii care o așteaptă, iar decorațiunile de pe ea vor străluci împodobind Crăciunul și în acest an!
sania-lui-mos-craciun.jpg


Andreea Bădală (MURMUR) - Exercițiu de altruism 

Propunerea mea de brad este o cutie de cadou, cea care de obicei stă sub brad. În cutie sunt plicuri negre, toate cu același conținut: câte un brăduț de forma și mărimea odorizantului auto, un obiect atât de uzual, pe care niciodată nu îl asociem cu ce înseamnă Crăciunul. Am vrut să elevez un obiect atât de simplu și popular și l-am realizat în piele lăcuită față-spate, cu o etichetă de satin și lanț metalic.
 
Este un exercițiu de altruism pe care îl trimit mai departe ca pe o provocare: eu nu am creat ceva ce are legătură cu brandul pe care l-am creat, pentru că primul gest de altruism este să nu mă branduiesc pe mine printr-o lucrare care are ca scop donația. Mai departe, îl provoc pe cel care va cumpăra lucrarea, ca din gestul său frumos de dăruire, să meargă mai departe și să nu păstreze nimic - să dăruiască mai departe câte un plic fiecărui om din viața lui care a făcut ceva bun pentru el. Pe fiecare piesă există un loc din satin imprimat pe care se poate scrie mesajul personalizat și se poate parfuma.
 
Dăruiește ca să dăruiești mai departe. Nu aștepta nimic în schimb.
 
murmur-exercitiu-de-altruism.jpg


Dorin Negrău - Dăruiește

Munca noastră ne bucură, dar ne și înobilează și ne împlinește când reușim să dăruim parte din ea pentru a susține educația și chiar hrana copiilor încercați de soartă. Dăruiește și fii aproape de Salvați Copiii România!
 
Dorin-Negrau-Daruieste.jpg


Laura Hîncu & Mastercard – millennium3ree 2.0

Emoțiile trăite, atmosfera magică și bucuria cadourilor nu se vor schimba niciodată, dar sărbătorile viitorului vor fi, cu siguranță, tot mai inedite. Vă propunem să privim spre un Crăciun în care bradul, simbolul absolut, este reinventat prin design-ul și tehnologia care îi atribuie noi dimensiuni. Cum arată el? Exact la fel ca millenium3ree - un brad inteligent, care interacționează cu cei prezenți, completând atmosfera oricărui moment petrecut în familie, prin muzică și umor. Acesta îmbină o execuție creativă specială cu viziunea unui brand senzorial și reacționează la sunete, voci și anumite cuvinte pentru a crea, astfel, o experiență de neprețuit. În același timp, bradul promovează alegerile etice și sustenabilitatea: am ales să realizăm bradul viitorului din perne de mătase, un material nobil, obținut din surse regenerabile, pentru a continua să construim încredere în societate și să contribuim la un viitor mai bun.
 
millennium3reeLaura-Hincu-si-Matercard-min.jpeg


Gheorghe Fikl - Early Christmas, ulei pe pânză, 40 x 60 cm

Uneori, copil fiind, nu am avut brad de Crăciun – nu se găseau ușor brazi pe-atunci. Eu însă îmi făceam singur bradul meu, dorit și visat și pictat cu abandon, de fiecare dată altfel: era o bucurie pentru toți ai mei. La scurt timp după ce am început școala, am și pierdut-o: în urma unui accident am stat luni bune singur acasă, aveam cărți și albume de artă și culori - dar cel mai tare aveam dorul de a mă întoarce la școală. În ciuda insistențelor de tot felul, nu mai fac lucrări  „la comandă” de foarte mulți ani. Dar totuși nu am putut spune „nu” iarna asta celor de la Salvați Copiii, care m-au invitat să ofer în dar „o mică lucrare” despre brad și Crăciun. Am pictat-o special pentru Festival, sper să ajute unei cauze în care cred – și în care adesea mă regăsesc.                 
 
Gh-Fikl.jpg


Anca Fetcu Lupu & Beelive Design, cu sprijinul Delta Studio - Școala în anul pandemiei
 
2020, anul pe care nu îl vom uita niciodată. Anul în care omenirea și-a schimbat, forțat, ritmul și direcția de mers.
Pentru familiile din întreaga lume, 2020 a venit cu provocarea lucrului și a școlii de acasă. Au fost și sunt necesare în continuare multe resurse: acces la internet, laptop-uri, tablete, un lux pe care majoritatea nu și-l poate permite.
Școala de acasă a devenit astfel închisoarea de acasă, iar covârșitor de mulți copii nu au avut acces la un drept fundamental, dreptul la învățare.
Bradul „Școala în anul pandemiei” ne vorbește despre portalul către cunoaștere, despre cum tehnologia înlocuiește treptat formele clasice de predare. Metafora laptopului deschis din care izvorăsc forme, subiecte, teme și domenii de învățare reprezintă o invitație către susținerea copiilor din mediile defavorizate, pentru a le face posibilă învățarea în anul pandemiei.
 
Anca-Fetcu-Lupu2.jpg


Șerban Porupca, cu sprijinul Rogue8 & Amourette - And the world is Yours
         
Bradul nostru este o poveste a unui copil scăldată într-o construcție impresionantă dusă pâna la scara unui brad de Crăciun ... precum povestea unui copil inclusă în măreția universului ...

Serban-Porupca,-cu-sprijinul-Rogue8-Amourette-And-the-world-is-Yours.jpg


Dhaniel Nora, cu sprijinul Sephora - Fragil

Anul acesta am învățat cât de fragil este echilibrul în care trăim. Dacă lumea, așa cum o știam până anul acesta, a putut fi atât de ușor destabilizată, este foarte important să avem grijă cum construim viitorul. Urna aceasta de piatră reprezintă o bază solidă, iar baza societății o reprezintă copiii. De viitorul lor trebuie să avem grijă cel mai mult. Chiar și dacă ceea ce construim va fi fragil în continuare și vor exista poate și pericole mai mari pentru această lume, vom putea depăși orice obstacol atâta vreme cât avem o bază solidă.

Dhaniel-Nora.jpg


Octav Roman, susținut de Creativ Interior, studio de design interior - Speranță. Așteptare. Adaptare

Bradul de anul acesta este o exprimare a schimbării ce trebuie să aibă loc pe fondul perioadei prin care trecem, o exprimare a provocărilor personale și profesionale, menită să ducă omenirea către evoluție.
 
Este un obiect decorativ ce contrazice formalitatea bradului de Crăciun, ce presară culoare în ochii privitorului, îl îmbie la bucurie, oferindu-i o explozie de emoții și gânduri pozitive în viziune. De asemenea, își propune să fie o expresie a primăverii în plină iarnă, un colț de soare menit să încălzească inimile încordate ale visătorilor, îndemnându-i să renunțe la negativism. Florile sunt simbolul reînvierii și adaptării la o noua viață.

Toate piesele ce compun acest brad decorativ au fost confecționate manual, începând de la tija principală ornată cu leduri, până la piesele florale făcute petală cu petală. Totodată, frunzele sunt gândite să creeze un buchet complet care, împreună cu globurile aurii montate individual, să creeze o instalație unicat menită să decoreze spațiul asemeni unei bijuterii deosebite

octav-roman.jpg


Ștefan Câlția și Florin Ghenade - Bradul copilăriei
 
Sunt două lucrări ce vor fi licitate împreună, prima este o colecție de cutii, dimensiuni variabile, care conțin decorațiuni pentru pomul de Crăciun și desene de Ștefan Câlția, a doua este o fotografie realizată de Florin Ghenade unui brad împodobit cu decorațiunile din cutii, fotografiat în aceeași tehnică în care a lucrat proiectul Arbori Bătrâni. Imaginea este reprodusă prin tehnica giclee pe aluminiu și are dimensiunea de 125x100cm. 

Bradul-copilariei-lui-SC-Florin-Ghenade.jpg
Bradul-CopilarieiCutia-1.jpg


Nicu Bocancea & Florăria Iris - Aurul verde al pământului

Manifest pentru normalitate și frumos - Aurul verde al Pământului.
Natura are rădăcinile de aur și inima verde. Odată smulse, ele îți pierd conexiunea cu energia vitală, iar inima verde se usucă și moare. În decembrie sunt cele mai multe “victime” udate de lacrimi verzi. Hai să nu fim complici la genocidul pădurilor! Hai să păstrăm “aurul verde” acolo unde-și are rădăcina, este cea mai frumoasă moștenire pe care o putem lăsa viitorului!

Nicu Bocancea și floriștii de la Iris au creat o “bijuterie” vie din aur galben și aur verde pentru a arăta că frumusețea vieții rămâne acolo unde există conectarea la rădăcini.
Florăriile Iris nu comercializează brazi tăiați, ci doar aranjamente diverse, în formă de brad, create din crenguțele de la baza brazilor care nu le afectează acestora viața și longevitatea.

Nicu-Bocancea-Floraria-Iris.jpg

Mai multe în această secțiune