Activitate: Mimăm empatia
Marți 9 Martie 2021
MIMĂM EMPATIA
Obiectiv:
Utilizarea limbajului nonverbal pentru a identifica emoții și sentimente.
Dezvoltarea empatiei.
Materiale:
Jucărie de pluș
Instrument de scris
Săculeț sau cutie
Descriere:
Scrieți pe câte o bucată de hârtie denumirea fiecărei emoții și apoi împăturiți hârtia astfel încât să nu se vadă ceea ce ați scris. Așezați într-un săculeț sau într-o cutie toate bilețele și extrageți pe rând câte unul. Scopul jocului este de a mima cât mai fidel posibil fiecare emoție, iar ceilalți jucători să ghicească emoția cu ajutorul indicatorilor corporali.
Sugestii:
Încurajați copilul să fie atent la fiecare detaliu, la fiecare gest. Puneți întrebări legate de situații în care, fie el, fie un prieten, au simțit emoția respectivă – „Când te-ai simțit ultima dată trist/ă?” „Ce ai simțit nevoia să faci atunci când ai văzut că Maria este speriată?” „Ce ai făcut atunci când te-ai enervat pentru că Iancu ți-a smuls jucăria din mână?”
În cazul în care copilului dumneavoastră îi este greu să exprime în cuvinte emoția pe care tocmai a ghicit-o sau dacă îi este greu să o mimeze, puteți folosi jucăria de pluș care poate vorbi sau mima în locul său.
În locul mesajelor scrise, puteți să desenați emoția împreună cu cel mic.
Distracție plăcută!
Alexandra RIȚIU
Obiectiv:
Utilizarea limbajului nonverbal pentru a identifica emoții și sentimente.
Dezvoltarea empatiei.
Materiale:
Jucărie de pluș
Instrument de scris
Săculeț sau cutie
Descriere:
Scrieți pe câte o bucată de hârtie denumirea fiecărei emoții și apoi împăturiți hârtia astfel încât să nu se vadă ceea ce ați scris. Așezați într-un săculeț sau într-o cutie toate bilețele și extrageți pe rând câte unul. Scopul jocului este de a mima cât mai fidel posibil fiecare emoție, iar ceilalți jucători să ghicească emoția cu ajutorul indicatorilor corporali.
Sugestii:
Încurajați copilul să fie atent la fiecare detaliu, la fiecare gest. Puneți întrebări legate de situații în care, fie el, fie un prieten, au simțit emoția respectivă – „Când te-ai simțit ultima dată trist/ă?” „Ce ai simțit nevoia să faci atunci când ai văzut că Maria este speriată?” „Ce ai făcut atunci când te-ai enervat pentru că Iancu ți-a smuls jucăria din mână?”
În cazul în care copilului dumneavoastră îi este greu să exprime în cuvinte emoția pe care tocmai a ghicit-o sau dacă îi este greu să o mimeze, puteți folosi jucăria de pluș care poate vorbi sau mima în locul său.
În locul mesajelor scrise, puteți să desenați emoția împreună cu cel mic.
Distracție plăcută!
Alexandra RIȚIU