Skip to main content
d3c4414c-889c-4537-ad7b-5303a263eec7.jpg

Rezultate proiect FRDS – Servicii integrate pentru persoane de etnie roma din comunitati defavorizate

Miercuri 23 Martie 2022

Din luna martie 2021, Salvați Copiii România, a implementat un nou proiect pentru persoanele de etnie romă, respectiv “Servicii integrate pentru persoane de etnie romă din comunități vulnerabile”, PN1019.
 
În cadrul acestui program, Salvați Copiii a creat o rețea de incluziune socială și combatere a sărăciei prin asigurarea de servicii integrate (medicale, sociale, educaționale) la nivel local, astfel contribuind la creșterea accesului la servicii sustenabile a romilor din cele 4 localități de la nivelul județelor Neamț, Suceava, Timiș și Dolj.
 

  1. Activitati educationale:

Beneficiari servicii educationale: 339 de copii care au participat la mai multe tipuri de activitati:

  • Gradinite estivale: 80 de copii cu vârste cuprinse între 4 și 6 ani
  • Program SDS (Scoala dupa scoala): 94 copii cu vârste cuprinse între 7-16 ani care au beneficiat de sprijin pregătire teme sau pregătire suplimentară la diferite materii.
  • Activitati motrice: 27 copii cu varste de 3-4 ani
  • Activitati remediale: 138 copii cu varste cuprinse între 7-14 ani care au beneficiat de activități remediale și de recuperare sau pregătire suplimentară la materiile la care întâmpină dificultăți sau materiile de bază

Nr romi care au beneficiat de servicii educationale: 206 copii – din cei 339 de beneficiari
Nr romi care au beneficiat de servicii integrate (servicii educaționale și servicii de sănătate): 30 copii 
 
Copiii au beneficiat de: consiliere socială, activități cu caracter non-formal și activități extra-curriculare.

  1. Servicii de sanatate:

 
Au beneficiat de servicii de sănătate 120 persoane:
- 6 copii cu vârsta 3-4 ani - servicii de sănătate (educație pentru sănătate) și servicii educaționale in cadrul A5( activități motrice), beneficiari de servicii integrate A5
- 24 copii cu vârsta 7-14 ani - servicii de sănătate (educație pentru sănătate) și servicii educaționale în cadrul A5 (activități remediale și SDS), beneficiari de servicii integrate A5
- 35 de copii cu vârsta 0-5 ani au beneficiat doar de servicii de sănătate.
- 55 adulți (adulți, gravide, mame care alăptează) au beneficiari doar de servicii de sanatate, dintre aceștia 16 beneficiari au fost gravide
 
Dintre cei 120 de beneficiari, 90 de persoane au fost de etnie romă și au beneficiat doar de servicii de sănătate.
 
 
 
Aceste persoane vulnerabile au beneficiat de urmatoarele tipuri de servicii medicale:

  • consilierea persoanelor vulnerabile privind serviciile medicale de care pot beneficia prin medicii de familie, importanta controalelor anuale la medicul de familie si insotirea acestora la controalele de la medicul de familie
  • înscrierea gravidelor, a mamelor și a copiilor până în 5 ani la medicul de familie
  • accesul gravidelor la ginecolog pentru control în timpul sarcinii
  • incurajarea vaccinarii copiilor până în 5 ani înscriși în program, conform schemei obligatorii de vaccinare
  • consilierea și informarea gravidelor și a mamelor care alăptează: importanța luării în evidență de către medicul de familie și medicul specialist în primele trei luni de sarcină, prezentarea periodică la control precum și efectuarea analizelor de bază și a cel puțin două ecografii pe parcursul sarcinii.
  • În cele 4 comunități, au fost desfășurate 34 de sesiuni informative pentru beneficiari pe teme de sănătate, structurate pe diferite teme precum: nutriția corectă în timpul sarcinii și a nou-născutului, alăptare, accidente și intoxicații, semne de boală, responsabilităţile parentale, disciplina pozitivă, igienizarea spaţiului de locuit, accesarea serviciilor sociale, medicale, de educaţie etc.

 

  1. Servicii de ocupare:  

Furnizarea servicii de ocupare către persoane se realizează din/spre două direcții: potențiali beneficiari și angajatori.  
 
În cadrul acestei activități au beneficiat de servicii 28 de persoane, iar dintre aceștia 24 de persoane au fost de etnie romă.
 
În perioada septembrie 2021-februarie 2022, am întreprins următoarele acțiuni în toate cele 4 comunități în care desfășurăm proiectul:
-      au fost identificate firme și s-a întocmit o situație cu cele din imediata apropiere comunelor în care activăm
-             au avut loc deplasări în comunități pentru a se identifica beneficiarii și pentru a le prezenta informații privind situația lor ocupaționala
-             au avut loc conversații cu potețialii angajatori
-             s-au început demersurile în vederea încheierii unui parteneriat cu AJOFM-urile locale, unele au fost semnate, unele sunt încă în analiză la AJOFM  documentele transmise spre semnare
-      consilierea beneficiarilor cu privire la conduita de adoptat la un interviu în cadrul unei angajări.
-             consilierea beneficiarilor cu privire la completarea unui CV Europass în vederea depunerii dosarului la angajare
-             prezentarea locurilor de muncă disponibile în județe conform site-urilor AJOFM
-             prezentarea pe un suport electronic a pașilor de urmat pentru consultarea site-ului ANOFM în vederea posibilității permanente de studiere a locurilor de muncă vacante.
 
 

  1. Eveniment lansare proiect:  

Un eveniment online, pe platforma Zoom privind lansarea proiectului, la care au participat 65 de participanți, reprezentanti ai autoritatilor publice locale, partenerii din proiect – Primaria Comunei Bahna si Asociatia Eromnja, reprezentanti ai scolilor unde desfasuram proiectul si care sunt colaboratoare in proiect, echipa de proiect, reprezentanti ai presei locale.
 
 Tema dezbaterii: Discriminarea copiilor de etnie romă a fost accentuată de criza sanitară
 
La finalul dezbaterii a fost transmis către presa centrală, precum și către presa regională un comunicat de presă privind lansarea proiectului.
 

  1. Acordarea de sprijin material pentru beneficiari pentru promovarea participării la activitățile proiectului

În cadrul acestei activități s-a acordat sprijin material beneficiarilor de activități educaționale (A5) constând în ghiozdane cu rechizite școlare. Conform facturii numărul 2396/12.10.2021, furnizor SC BAC GENERAL SRL, s-au achizitionat un număr de 226 pachete formate din ghiozdane și rechizite, 150 bucăți tip 1 pentru beneficiarii de activități remediale și SDS, iar 76 bucăți tip 2, beneficiari de grădiniță estivală.  Dintre aceste pachete, au fost livrate către beneficiari 221 pachete în toate cele 4 județe în care se desfășoară proiectul – Timiș, Dolj, Suceava și Neamț. Un număr de 5 pachete tip 1, în județul Timiș nu au fost încă distribuite beneficiarilor și vor fi împărțite acestora pe parcursul implementării proiectului. 
 

  1. Cercetare privind perceptia populatiei majoritare asupra populatiei de etnie romă:

Nivel de încredere la nivel de localitate: 95%, marjă de eroare 4%
Mărimea totală a eșantionului: 1478 de persoane
Obiectivul cercetării: evaluarea nivelului inițial (anterior implementării campaniilor de sensibilizare) de acceptare a romilor de către populația majoritară din localitățile Bahna (Neamț), Breasta (Dolj), Checea (Timiș) și Ciprian Porumbescu (Suceava).
Analiza datelor: Procedee specifice statisticii descriptive sau inferențiale
Perioada de culegere a datelor: octombrie – decembrie 2021
Nivel mediu inițial la nivel de proiect: 6,25
Valoarea mediană a indicatorului la nivelul eșantionului este de 6,43.
 
 
1 AN de implementare – Rezultate:

  • 339 de copii au beneficiat de servicii educaționale prin participarea la mai multe tipuri de activități: grădinițe estivale, program SDS (Școală după școală), activități remediale și de pregătire suplimentară prin care s-a redus riscul abandonului școlar în rândul copiilor romi, activități motrice;
  • 32 de specialiști/voluntari din domeniile educației, sănătății, ocupării, asistenței sociale, administrației publice, sectorului ONG etc. și-au îmbunătățit competențele pentru lucrul cu persoane de etnie romă
  • 120 de persoane au beneficiat de servicii de sănătate, respectiv au beneficiat la servicii medicale de bază prin medicii de familie, asistenții medicali asigurându-se prin vizite la domiciliul beneficiarilor de continuitate si complianţă la tratament. Prin sesiunile de informare organizate s-a crescut accesul la informații al beneficiarilor pe teme de sănătate.
  • 28 de persoane au beneficiat de consiliere privind ocuparea unui loc de muncă, posibilități de angajare din județe, cum se depune un dosar de angajare sau cum se redactează un CV
  • 221 de beneficiari au beneficiat de sprijin material, ceea ce a asigurat motivarea și implicarea beneficiarilor în proiect și a contribuit la diminuarea stării lor de vulnerabilitate și deprivare.
  • 1 eveniment de lansare a proiectului, online, la care au participat 65 de participanți - reprezentanti ai autoritatilor publice locale, partenerii din proiect – Primăria Comunei Bahna și Asociația Eromnja, reprezentanti ai scolilor unde desfășurăm proiectul și care sunt colaboratoare in proiect, echipa de proiect, reprezentanți ai presei locale.
  • 1 Cercetare privind perceptia populatiei majoritare asupra populatiei de etnie romă
Donează acum
DONEAZĂ PENTRU DOTAREA MATERNITĂȚILOR CU ECHIPAMENTE MEDICALE